7 redenen om een podcast aan uw content-marketingstrategie toe te voegen

Hoe kun je jezelf onderscheiden van alle andere partijen? Het online publiceren van relevante content is een goed begin, zolang het maar over hoogwaardige content gaat dat potentiële klanten echt helpt binnen uw doelgroep. Gepubliceerde stukken moeten goodwill opbouwen, vertrouwen verdienen en u positioneren als een autoriteit in uw branche.

Gerelateerd: Een podcast als marketingtool inzetten

De mensen in uw doelgroep hebben vragen en zijn opzoek naar oplossingen. Ze willen een specifiek resultaat en willen daarvoor betalen. Ze zoeken online naar informatie – content- die hen kan helpen een oplossing te vinden.

Dit is precies waarom elk bedrijf vandaag een strategie voor content marketing nodig heeft. Een degelijk plan zorgt ervoor dat uw doelgroep u vindt wanneer zij op zoek gaan naar antwoorden.

Het begrip content marketing wordt het best omschreven als “het marketing- en bedrijfsproces voor het creëren en distribueren van waardevolle en overtuigende content om een ​​duidelijk omschreven en begrepen doelgroep aan te trekken, te verwerven en te engageren – met als doel winstgevende klantacties te stimuleren.”

Hoe content kan helpen.

Goed onderbouwde en zorgvuldig geschreven content helpt uw ​​doelgroep – zonder kosten voor hen. Het is cruciaal dat u hen ook een specifieke call-to-action of CTA geeft. Moedig hen aan om uw website te bezoeken, een gratis consult te boeken of zich te abonneren op uw nieuwsbrief. Elk van deze tools opent de deur naar het opbouwen van een relatie en het verwerven van een klant.

Er zijn zoveel verschillende soorten inhoud als er mensen zijn die ernaar zoeken. Blogposts, tijdschriftartikelen, video’s, webinars, white papers en e-books zijn enkele van de meest voorkomende. De lijst gaat maar door. De enorme mogelijkheden zorgen ervoor dat veel ondernemers en organisaties zich overweldigd voelen.

1. Het is gemakkelijk te consumeren.

In tegenstelling tot tekst- en video-inhoud is audio content toegankelijker voor de luisteraars. Ze kunnen blijven doen waar ze op dat moment mee bezig zijn en kunnen zich ondertussen op de inhoud van de podcast richten. Ze kunnen bijvoorbeeld naar je podcast luisteren terwijl ze aan het sporten zijn of tijdens woon-werk verkeer. Het is dus gemakkelijk te combineren met andere activiteiten en luisteraars gelijktijdig te informeren en inspireren.

2. Het vergroot je bereik en vergroot je publiek.

Wanneer je je podcast publiceert op platforms zoals iTunes en Spotify, stel je de inhoud gratis beschikbaar aan duizenden potentiële luisteraars. Deze platforms zijn zoekmachines, en mensen gebruiken ze om zowel podcasts als hitsingles te vinden. Die ‘organische exposure’ helpt je om je bereik te vergroten en je publiek te laten groeien.

3. Het is gemakkelijk en snel te produceren.

Het opnemen van een podcastaflevering is veel minder tijdrovend dan het schrijven van een artikel of het opnemen van een video. De AudioFabrique kan u bijstaan in het hele proces van opname tot distributie. Zo hoeft u zich enkel nog te focussen op de inhoud van uw podcast. Op eigen locatie neemt u onder leiding van een ervaren audiotechnicus de podcast op tot wel 4 personen met onze handige podcast setup.

Wanneer u langlopende podcasts wil gaan maken kunnen wij u ook voorzien van een eigen opname set welke geinstalleerd wordt op uw eigen locatie. Dat is een kosteneffectieve oplossing omdat u de opnames dan zelf verzorgt. De afwerking en distributie worden door De AudioFabrique verzorgt zodat u altijd de beste kwaliteit podcast blijft behouden.

4. Het geeft je een forum om experts in jouw branche te interviewen.

Het populaire interviewformat laat uw publiek leren van de expertise, successen en mislukkingen van uw gasten. Tegelijkertijd kunt u meer expertverbindingen met uw netwerk toevoegen. Dat is een duidelijke win-win. En als uw gasten besluiten om deze interviews te promoten, krijgt u ook gratis toegang tot hun doelgroepen.

5. Het helpt je te onderscheiden van concurrenten.

Podcasting heeft de afgelopen jaren een flinke impuls gekregen, maar er is nog steeds genoeg ruimte voor meer shows. Afhankelijk van uw niche of onderwerp heeft u misschien het voordeel dat u weinig concurrentie ondervindt. Door een podcast te hosten, kunt u zich onmiddellijk onderscheiden van concurrenten op uw markgebied en u positioneren als dé autoriteit in uw vakgebied.

6. Het bouwt vertrouwen op bij je publiek.

Audio content is zeer persoonlijk. Wanneer iemand je hoort spreken, horen ze je persoonlijkheid en je authenticiteit. Ze horen de opwinding in je stem en je passie terwijl je in gesprek gaat over onderwerpen die voor jullie beiden relevant zijn. Dit vergroot de waardering en te vertrouwen in je merk op bedrijf. Podcasts geven uw luisteraars het gevoel dat ze u echt kennen.

7. Het helpt bij het verwerven van meer klanten.

Zorg een duidelijk ‘call to ation’ in je podcast. Laat luisteraars zich abonneren op je podcast kanaal, geef ze de mogelijkheid zich abonneren op nieuwsbrieven en verwijs ze naar uw website. Op de manier verhoogt u het verkeer naar uw website, genereert u meer leads en verhoogt u uiteindelijk uw omzet.

Bent u geïnteresseerd in het opnemen van een podcast? De AudioFabrique kan voor u het hele trajct van opname tot distributie van uw podcast verzorgen. Neem direct contact op!
De StemFabrique | Neumann TLM 103

De AudioFabrique maakt gebruik van cookies om deze website te analyseren, personaliseren en te verbeteren voor marketingdoeleinden.

 

Meer informatie of je instellingen aanpassen? Ga dan naar onze privacy policy.